World Of Warcraft, Çin’de çevrimdışı olan en iyi oyunlar arasında yer alıyor – milyonlarca oyuncuyu veda etmeye zorluyor | Bilim ve Teknoloji Haberleri


Tarihin en ufuk açıcı çevrimiçi oyunlarından biri olan World Of Warcraft, bugün Çin’de çevrimdışı oluyor.

Geliştirici Blizzard ve yayıncı NetEase arasındaki çok açık bir tartışma 14 yıllık bir anlaşmayı sona erdirirken, milyonlarca oyuncu fantastik karakterlerine duygusal bir veda etmek zorunda kalacak.

İlk olarak 2004 yılında Kuzey Amerika’da piyasaya sürülen Warcraft’a, başlangıçta kısıtlayıcı olduğu bilinen Çin’de lansman izni verildi. oyun oynamak 2005 yılında pazar

2008’den beri, Blizzard’ın devasa çok oyunculu oyununun sunucuları şu şekilde yönetiliyor: Çin Minecraft gibi diğer birkaç popüler Western oyununun ısmarlama sürümlerini de çalıştıran NetEase tarafından.

Activision Blizzard’ın sahibi olduğu Blizzard, oyun devi Microsoft, 69 milyar dolarlık (56 milyar sterlin) rekor bir devralma anlaşmasını satın almaya çalışıyor – ilk olarak NetEase ile olan anlaşmasının geçen Kasım ayında sona ereceğini duyurdu.

Sadece Çin’de tahmini üç milyon oyuncusu olan Warcraft’ı değil, Blizzard’ın çok oyunculu nişancı gibi diğer hitlerini de etkiliyor. fazla gözlemkart oyunu Hearthstone ve bilimkurgu strateji oyunu Starcraft.

For Overwatch 2 hikayesi oyun muhabiri Martin Kimber tarafından yazılmıştır.  Martin Kimber tarafından sunulan resim.  03/10/22 yüklendi.  Resim: Activision Blizzard
Resim:
Overwatch, Çin’de de çevrimdışı oluyor. Resim: Activision Blizzard

Çirkin anlaşmazlık halka açılıyor

NetEase’in küresel yatırım başkanı Simon Zhu, ayrılmayla ilgili lanet olası bir açıklamada bu oyunları oynayarak “10.000 saat” harcadığını söyledi.

LinkedIn’de “Bir gün, sahne arkasında neler olup bittiği anlatıldığında, geliştiriciler ve oyuncular bir pisliğin ne kadar zarar verebileceği konusunda yepyeni bir anlayış düzeyine sahip olacaklar” diye yazdı.

NetEase, bu ayın başlarında anlaşmayı altı ay uzatma teklifini reddetti ve teklifi “ticari olarak mantıksız” olarak nitelendirdi ve Blizzard’ı “boşanmak istemekle ancak yine de bağlı kalmakla” suçladı.

Reuters haber ajansı, Blizzard’a yakın bir kişiden alıntı yaparak, anlaşmazlığın NetEase’in ABD firmasının fikri mülkiyeti üzerindeki kontrolünü etkileyecek yapısal değişiklikler istemesine bağlı olduğunu bildirdi.

NetEase, 14 yıllık anlaşma boyunca “Blizzard’ın IP’sinin herhangi bir şekilde kullanılması ve lisanslanmasının sözleşme hükümlerine uygun olarak ve Blizzard’ın rızası ve onayı ile yapıldığında” ısrar etti.

Şirketler daha önce 2008’deki ilk anlaşmalarını 2019’da yenilemişlerdi.

Daha fazla oyun haberi:
Google Stadia için oyun bitti
“Profesyonel” denetleyicinin yükselişi

Activision Blizzard Inc. kampüsünün girişi Irvine, California, ABD'de gösterilmektedir, 6 Ağustos 2019. REUTERS/Mike Blake
Resim:
Activision Blizzard’ın merkezi Kaliforniya’dadır

Karakterleri buza koymaya davet edilen oyuncular

Pazartesi günü sona eren anlaşma öncesinde Blizzard, Çinli Warcraft oyuncularının karakterlerini ve ilerlemelerini indirmelerine izin vererek alışılmadık bir adım attı; bu, bazıları için binlerce saat sürecek.

Blizzard, dünyanın en kazançlı pazarlarından biri olmaya devam eden Çin’de yeni bir dağıtım ortağı bulursa, verileri oyuna geri yüklenebilecek. hükümetin koyduğu kısıtlamalara rağmen.

NetEase’in Çin’in en büyük ikinci oyun şirketi olma yolundaki yükselişi, büyük ölçüde Blizzard ile olan ortaklığından kaynaklandı, ancak artık gelirinin %60’ından fazlasını kendi oyunları oluşturuyor.

Ülkenin endüstri lideri, kendi oyunlarını yapmanın yanı sıra ABD’li oyun devi Riot’un da sahibi olan Tencent. Efsaneler Ligi; ve Fortnite yapımcısı Epic ve Assassin’s Creed yaratıcıları Ubisoft gibi büyük Batılı geliştiricilerde hisseye sahip.


Kaynak : https://news.sky.com/story/world-of-warcraft-among-top-games-going-offline-in-china-forcing-millions-of-players-to-say-goodbye-12791311

Yorum yapın

SMM Panel PDF Kitap indir