Colorado Springs, eşcinsel kulüpte vurulduktan sonra geçmişiyle hesaplaşıyor


COLORADO SPRINGS, Alba (AP) — Yetkililer bu hafta Colorado Springs Belediye Binası önünde 25 metrelik bir gökkuşağı bayrağı açtıklarında, popüler bir gey kulübünde meydana gelen toplu silahlı saldırının kurbanlarının yasını tutmak için toplanan insanlar yardım edemedi ama üzerinde düşündüler. Böyle bir destek gösterisinin birkaç gün önce nasıl düşünülemezdi.

Büyüyen ve çeşitlenen bir nüfusa sahip olan Rockies’in eteklerinde yer alan şehir, farklı sosyal ve kültürel dokulardan oluşan bir patchwork. Sanat dükkanları ve bira fabrikalarıyla dolu bir yer; mega kiliseler ve askeri üsler; bir liberal sanat koleji ve Hava Kuvvetleri Akademisi. Yıllarca kendisini, 2050 yılına kadar Denver’ın nüfusunu aşacak bir nüfusa sahip, açık hava patlaması yaşayan bir şehir olarak pazarladı.

Ancak geçen hafta sonu yaşanan silahlı saldırı, onlarca yıl önce alev alan kültürel çatışmaların kalıcı mirası hakkında rahatsız edici soruları gündeme getirdi ve Colorado Springs’e, LGBTQ bireylerinin en sesli topluluk liderleriyle uyum sağlayamadığı din kaynaklı muhafazakarlık kazanı olarak ün kazandırdı. aile değerleri fikri.

Bazıları için, bu hafta sadece polisin kurbanlardan doğru zamirleri kullanarak bahsetmeye dikkat ettiğini görmek, sismik bir değişikliğin sinyalini verdi. Diğerleri için, bir LGBTQ sığınağı olarak kabul edilen bir alandaki şok edici şiddet eylemi, şehrin yeniden canlanan şehir merkezinden kenar mahallelerindeki genişleyen alt bölümlerine kadar her yere yayılmış bir iyimserlik duygusunu paramparça etti.

18 yıldır Colorado Springs’i evi olarak gören eşcinsel bir papaz ve papaz olan Candace Woods, “Şehir bu devrilme noktasındaymış gibi geliyor” dedi. “İlginç ve tuhaf geliyor, sanki şu gerilim var: Bir topluluk olarak nasıl ilerlemek istediğimize nasıl karar vereceğiz?”

Son yıllarda nüfus neredeyse ikiye katlanarak 480.000 kişiye ulaştı. Sakinlerin üçte birinden fazlası beyaz değil – 1980’dekinin iki katı. Ortalama yaş 35. Buradaki siyaset, karşılaştırılabilir büyüklükteki şehirlere göre daha muhafazakar. Belediye meclisi tartışmaları, su, barınma ve orman yangını tehdidi gibi Mountain West’te bilinen konular etrafında döner.

Sakinleri, Colorado Springs’i yeniden icat ile tanımlanan bir yer olarak tanımlamaktan gurur duyuyor. 20. yüzyılın başlarında, yeni gelenler Pikes Peak’in gölgesinde bir tatil beldesi kurmaya çalıştılar. 1940’larda askeri üsler geldi. 1990’larda, evanjelik kar amacı gütmeyen kuruluşlar ve yayın bakanlığı Focus on the Family ve Christian Cowboys Kardeşliği dahil olmak üzere Hıristiyan bakanlıklar için bir ana üs olarak tanındı.

Colorado Springs Pioneers Müzesi’ni yöneten tarihçi Matt Mayberry, “Yıllardır Colorado Springs’in ne olduğu, kim olduğumuz ve ne hale geldiğimiz konusunda bir geçişin ortasında olduğumuzu düşünüyordum” dedi.

Parlak bir geleceği olan bir şehre tutunma fikri, geçen hafta sonu yaşanan silahlı çatışmadan sağ kurtulan Club Q barmeni Michael Anderson’ı buraya taşınmaya çeken şeylerden biri.

İki arkadaş, Derrick Rump ve daniel aston, Club Q’da işe girmesine ve yeni memleketinde “queer ailesini” bulmasına yardım etti. Büyüdüğü Florida’nın kırsal kesiminden daha sıcaktı.

Yine de, şehrin benzer büyüklükteki diğerlerinden ve Colorado’nun çoğundan daha kültürel olarak daha muhafazakar olduğuna dair işaretler kaydetti: “Colorado Springs bir tür aykırı” dedi.

Şimdi, her ikisi de kulüp atışında hayatını kaybeden Rump ve Aston’ı kaybetmenin yasını tutuyor.

Leslie Herod zıt bir yörünge izledi. Colorado Springs’te askeri bir ailede büyüdükten sonra – şehirdeki diğer pek çok kişi gibi – liberal Boulder şehrinde Colorado Üniversitesi’nde okumak için ayrıldı. 2016’da Denver’ın bir bölümünü temsil eden Colorado Genel Kuruluna seçilen ilk açık LGBTQ ve Siyah kişi oldu. Şimdi Denver’ın belediye başkanı olmak için koşuyor.

Colorado Springs sevgi dolu bir topluluktur. Ama aynı zamanda Springs’ten ayrılmayı seçtiğimi de kabul edeceğim çünkü sıra geldiğinde … seçilmiş liderlik, bu topluluktaki sesli liderlik, tüm insanları desteklemiyordu, Siyahları desteklemiyordu. Herod, şehir merkezindeki bir anma etkinliğinde, göçmenleri desteklemiyordu, LGBTQ’ları desteklemiyordu.

Üniversiteden döndüğünde Club Q’da bir topluluk bulduğunu, ancak bu aidiyet duygusunun, LGBTQ karşıtı duruşları ve söylemleri olan kişi ve grupların şehir siyasetinde nüfuzunu koruduğunu unutmasına izin vermediğini söyledi.

“Bu topluluk, tıpkı ülkedeki diğer topluluklar gibi, karmaşıktır” dedi.

Herod ve yeterince uzun süredir ortalıkta dolaşan diğerleri, bu hafta, 1990’larda, dini sağın etkisinin zirvesindeyken, Colorado Springs merkezli Aile Değerleri için Colorado grubunun 2. Topluluklar, LGBTQ insanlarını ayrımcılığa karşı koruyan kanunlar çıkarır.

Colorado Springs, Değişiklik 2 lehine 3’e 1 oy vererek eyalet çapındaki dar zaferini mümkün kıldı. Daha sonra anayasaya aykırı olduğuna hükmedilmiş olsa da, kampanya şehrin itibarını pekiştirdi, daha fazla benzer düşünen grubu kendine çekti ve tepki olarak ilerici aktivistleri harekete geçirdi.

Onlarca yıl önce evanjelik grupların akını, en azından kısmen, şehrin ekonomik kalkınma kolunun kar amacı gütmeyen kuruluşları cezbetmek için mali teşvikler sunma çabalarıyla teşvik edildi. Yeni gelenler, tatilin pagan kökenlerine ilişkin şüpheler nedeniyle okul Cadılar Bayramı kutlamalarından kurtulmak gibi politikalar için lobi yapmaya başladı.

Bağımsız olarak belediye başkanlığına aday olan bir girişimci olan Yemi Mobolade, 12 yıl önce buraya taşınana kadar Colorado Springs’in “nefret şehri” damgasının ne kadar güçlü olduğunu anlamamıştı. Ancak burada olduğundan beri, dedi, durgunluk dönemi mücadelelerinden yükseldi ve her türden insan için kültürel ve ekonomik olarak canlı hale geldi.

Şehrin “Jesus Springs” ününü yıkmak ve onu yeniden yapmak, seçkin Olimpik Eğitim Merkezini öne çıkarmak ve kendisini ABD Olimpiyat Şehri olarak markalamak için uyumlu bir baskı yapıldı.

1990’larda olduğu gibi, Aileye Odaklanma ve Yeni Hayat Kilisesi kasabada öne çıkmaya devam ediyor. Vurulduktan sonra, Focus on the Family’nin başkanı Jim Daly, topluluğun geri kalanı gibi trajedinin yasını tuttuğunu söyledi. Şehri ulusal ilgi odağına alarak, örgütün nefrete karşı durduğunu açıkça belirtmek istediğini söyledi.

Daly, Hıristiyan liderler arasında, selefi Dr. James Dobson’ın retorik tarzından uzaklaşan bir nesil kaymasına dikkat çekti. Focus on the Family, onlarca yıl önce “Eşcinsel Gündem” olarak adlandırdığı şeye saldıran yayınlar yayınlamışken, mesajı artık hoşgörüyü vurguluyor ve evliliğin bir erkek ve bir kadın arasında olması gerektiğine inananların buna göre hareket etme hakkına sahip olmasını sağlıyor.

“Bence artık çoğulcu bir kültürde fikir şu: Birbirimizin üzerine basmadan nasıl yaşarız?” Daly dedi.

Bu hafta anma törenleri bir ziyaretçi dalgasının ilgisini çekti: çiçeklere sarılmış yaslı kalabalıklar, kalabalık televizyon ekipleri ve ayrıca gönüllülerinin çadır kurup kurabiye, kahve ve su dağıttığı bir kilise grubu. LGBTQ topluluğundaki bazılarına göre, sahne dayanışmadan çok bir şaşkınlık sebebiydi.

Bir Hıristiyan kilisesinde büyümüş ancak queer kimliğini kabul etmeyince ayrılan Colorado Springs yerlisi Ashlyn May, çadırdaki gruptan bir kadının kendisi ve anma törenine eşlik eden bir arkadaşı için dua edip edemeyeceğini sorduğunu söyledi. .

O evet dedi. May’e, dindar olan çok sevdiği büyük-büyük-büyükannesini hatırlattı. Ancak dua devam ederken ve kadın, May ve arkadaşını Tanrı’ya dönmeye teşvik ederken, dua etmenin avlanmaya dönüştüğünü hissetti. Nefret dolu ve kışkırtıcı olarak gördüğü LGBTQ kişiler hakkında duyduğu şeyleri gün yüzüne çıkardı.

May, “Çok çelişkili hissettirdi” dedi.

___

Metz, Salt Lake City’den bildirdi. Colorado Springs’teki AP yazarları Brittany Peterson ve Jesse Bedayn katkıda bulundu.

GÖRÜŞMEYE KATIL

Konuşmalar okuyucularımızın görüşleridir ve tabidir. Davranış kodu. Star bu görüşleri desteklemiyor.


Kaynak : https://www.thestar.com/news/world/us/2022/11/25/colorado-springs-reckons-with-past-after-gay-club-shooting.html

Yorum yapın

SMM Panel PDF Kitap indir